Kundeinnsikt gjennom Machine Learning

Sted: Barcode
Adresse: Dronning Eufemias gate 16, Oslo, Norge - Se kart
Tid: 20.11.2017, kl. 11/20/17 13:00 - kl. 11/20/17 16:00
Pris: Gratis

NextBridge ønsker velkommen til gratis seminar om kundeanalyse.

De fleste virksomheter lever av kundene sine. Hvis du kan forstå og forutsi kundenes adferd og ønsker så vil resultatene bli bedre. Dette arbeidet kan gjøres langt mer målrettet enn mange tror. På dette seminaret vil vi gi to praktiske demonstrasjoner. Først analyse av Customer Lifetime Value og deretter av kundeadferd på netthandel.


 PROGRAM:

13:00-13:30 Frukt, kaffe og registrering.

13:30-13:45 Inge Grini, direktør NextBridge Analytics AS.
Velkommen. Introduksjon til analytisk kundedialog.

13:45-14:30 Øystein Sørensen, data scientist, NextBridge Analytics AS.
Modellering av «Customer Lifetime Value (CLV)» – og hvordan bruke resultatet.

Hvordan kan du bruke maskinlæring til å presist estimere kundens levetid, kostnader og verdi? Hvordan visualiserer du resultatet for å fremme diskusjonen omkring salgsstrategi og kundedialog? I denne presentasjonen bruker vi en kombinasjon av SAS Viya-produkter og R.

14:30-15:00 Pause med frukt, kaffe og mingling

15:00-15:45 Sverre D. Thommesen, analytiker, NextBridge Consulting AS.
Analyse av kundeadferd på netthandel. Pragmatisk bruk av unsupervised og supervised learning med SAS VA og VS på Viya. Fokus er på arbeidsflyt og visualisering av resultatene.

15:45-16:00 Harald Opdahl, konsulentsjef NextBridge Consulting AS.
Avslutning og takeaways.

Addresse: Dronning Eufemias gate 16, Oslo, Norge

About the Author

Lars er utdannet diplomøkonom fra BI, og har en MBA-grad fra Lancaster University. Han har lang erfaring fra brukersiden av BI-løsninger. Balansert målstyring er hans spesialfelt, hvor han har nærmere 20 års erfaring som bruker, prosjektleder på innføring, og som konsulent. Han benyttes gjerne i innledende fase av BI-løsninger, for å avdekke kundens målsettinger og forventninger, samt prosjekt-scope. Han bistår gjerne kunden med workshops omkring BI-strategi, modenhetsanalyser eller BI Competency Center. Han er hyppig benyttet som foredragsholder.